PROGRAMMA

=> wil je weten welke workshocks wanneer doorgaan? raadpleeg het programmaboekje en stel zelf alvast je programma samen!

13.15 u.: Walk In

13.30 u.: Start Workshocks in festivalformule: meerdere ‘podia’ tegelijkertijd en geen plenaire opener.  Omdat Edushock ook staat voor gepersonaliseerd leren, hebben we het festival ook als dusdanig opgevat.  Je kan er gedurende de namiddag je eigen programma kiezen en doorlopen.  De parallelsessies zijn gespreid over de conferentieruimte en 8 break-out ruimtes

Doorlopend activiteiten in het lichthuis van educatie, waar eveneens de catering voorzien is.

21 u: Netwerkreceptie in het lichthuis


Dit is een echt festival!  Het aanbod is bijzonder groot -> 38 (!) parallelsessies worden tegelijkertijd aangeboden in een conferentieruimte en in de 8 break-out rooms.  Inschrijven voor een sessie op voorhand kan niet. Je kiest ter plaatse, op 11 december. Op ons festival is er voor elk wat wils:

  • laat je inspireren in onze sessies van 30 minuten
  • verdiepen kan je in onze sessies van 90 minuten
  • liever handen-uit-de-mouwen -> volg dan onze doe-sessies van 60 minuten

We zijn heel trots op onze 5 key-notes (60 minuten):

  • Jelmer Evers: ‘de vernieuwingsschool’
  • Arnoud Raskin: ‘leren van straatkinderen’
  • Martin Valcke: ‘integratie van technologie in relatie tot  leerlijnen’
  • Joan de Winne: ‘er zijn geen leider meer, meneer. En daarom lijden wij…’

Onze centrale key-note is Frank Van Massenhove: ‘van ‘saaie’ staatsdienst tot hippe ambtenarij’

Doorlopend kan je terecht in ons lichthuis van educatie dat ook dienst doet als after-shockruimte: je ontmoet er sprekers en kan er shoppen bij de standhouders.
Je kan 2 keer proeven van 15 minuten:

  • Tommy Opgenhaffen (Studietips),
  • Vanessa Janssens (Talentenonline)
  • Hans Van Lokven (Klittenwand)

Een overzicht: van de workshocks

13 inspiratiesessies van 30 minuten (overzicht inspiratiesessies #elf13)

  • Toekomstatelier – Sofie Foets
  • Binnenklasdifferentiatie voor iedereen – Stephanie De Bruyne
  • Schoollab Fontys – Annemarie Van den Broek
  • Tander, alternatieve onderwijsvorm – Karen Timmermans en Marc Annick
  • Kruiskenshoeve meets university – Katrien Sel
  • De kracht van het fantasiedenken – Bjorn Accoe
  • Van klassieke basisschool naar school van de toekomst – Luk de Mey en Georges Vanoirbeek
  • Samen heel sterk leren – Peter Hemelsoet
  • ICT en motivatie als motor voor blended learning op maat van de docent
    Lore Demedts en Frederic Raes
  • Verbeeldingstraining – Ann Dewispelaere
  • Paedeia, filosoferen met jongeren – Alexander de Waele
  • Ghentrepreneur – ondernemerschap stimuleren tijdens studies: Steve Stevens en studenten
  • Futureschools – Peter Van De Moortel

15 doe-sessie van 60 minuten (overzicht doesessies #elf13)

  • Dwengo – Peter Bertels
  • Flipping the classroom – Bram Faems
  • Ondernemerschap stimuleren in hoger onderwijs – Pieter Sprangers en Stijn Callaerts
  • The flipped evolution – Erwin Meyers
  • Game on – Mathias Vermeulen
  • The wittering meets Sudbury School Gent – Maaike Eggermont en Marianne Rongen
  • LOVE – loopbaanleren Vlaanderen en Europa – Ingrid Weyn
  • Adite zoekt talent – Sven Breughelmans en Ann Scheys
  • MAX-methode – Eddy Marchand ism Roel Buisseret
  • ICT en differentiatie – Erik De Vlies
  • Het lerende brein en het onderwijs van morgen – Isabelle Vandevyvere
  • Spelen met je talent. doen! – Nathalie Briessinck
  • De laatste methode – Herman van Esbroeck
  • Binnenklasdifferentiatie – Annick Vandroeme en Mark Werbrouck
  • Leren innoveren, hoe doet u dat eigenlijk? – kennisnet

5 verdiepingssessies van 90 minuten (overzicht verdiepingssessies #elf13)

  • Onderwijs slim organiseren – Tom van Acker
  • Leerlingen maken de school – Evy de Ridder
  • Leren door te reflecteren – Joelle van de Peer
  • Coder Dojo – Dieter Deramoudt
  • Mini games in de taalklas – Frederik Cornillie, ITEC Kulak & iMinds

Volg onze blog en blijf op de hoogte

Advertisements
Comments
  1. marcbellinkx says:

    Veels te interessant programma, jammer genoeg kan ik er niet bij zijn :-(.
    Ik probeer die dag mijn draai te vinden om Kontich in transitie te brengen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s